15 Ekim 2014 Çarşamba

Vee karşınızda "PATRON - Sosyal Medya İmparatorluğu"


Bu kitabı kaleme almanızdaki temel sebep nedir?


Bu kitapta dijital dünya ile ilgili birbirinden özel bilgiler mevcut. Bu bilgiler ile sosyal medyanın aydınlık ve karanlık taraflarının, okur-yazarlığının, sosyal medya patronluğunun anlaşılmasına yardımcı olmaya çalışıyorum. Ayrıca başka bir amacım ise sosyal medya alanında yapılacak çalışmalarda başarıya ulaşmak isteyenlere katkıda bulunmak. Kitabın içerisinde özellikle günümüzün en popüler mesleği olan “Sosyal Medya Uzmanlığı” konusunda da farklı bir bakış açısı eşlik ediyor. Ayrıca bir iddiam da var; “bir gün herkes sosyal medya uzmanı olacak.”



PATRON’u diğer sosyal medya kitaplarından ayıran farklar nelerdir?


Klasik sosyal medya anlayışının dışında bir yaklaşımla hazırlanmış olan bu kitap, doğruları kalıplarla sunmak yerine, her gün değişen ve şekillenen sosyal medyayı nasıl algılamanız gerektiği ve doğruları nasıl bulacağımız konusunda ışık tutuyor. Ki zaten sosyal medyanın ruhuna uygun olan da budur. Olabildiğince herkese hitap etsin ve faydalı olsun diye, samimi bir dil ve düzende harmanlandı. Konulardan, bu kitabı okuyan kimse uzak kalmasın diye sosyal medyaya yeni başlayanlar için verilen klasik ve kısa bilgilere ek olarak, profesyonellere özel yaklaşımlara da yoğun olarak yer verildi. Velhasıl kelam sosyal medyayı bir iş olarak görenlerin yanı sıra, sosyal medyayı kullanan herkesin okuyup faydalanabileceği bir çalışma olduğu kanısındayım.

           Kitabınıza ismini veren PATRON kim? Ya da kim bu patronlar ve amaçları ne? Neredeler? Kime çalışırlar? Kiminle çalışırlar? Nasıl çalışırlar??

Elbette bu kitapta açık bir şekilde tek tek bu patronları anlatamam. Çünkü sosyal medya, patronlar dünyasıdır. Örneğin, her sosyal medya kullanıcısı, aslında kendi gazetesinin, televizyonunun, radyosunun veya dergisinin patronudur. Bu patronlar, dijital özgürlüğe sahiptir; ancak özgürlükler kullanılan mecranın sahibinin tekelindedir ve çoğu zaman bu dijital özgürlük, mecranın ana mekanizmasının faaliyet gösterdiği devletin kanunlarına göre şekillenir. Yani başka bir açıdan; sosyal medya kullanıcıları özgürdür ama mecra sahipleri daha özgürdür. İşte bu sebeple güçlü bir sosyal medya patronu olmak için, sosyal medya platformlarını çok iyi tanıyor ve kullanıyor olmak şart.